(Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2016)
Witamy w pierwszej części słownika pojęć wykorzystywanych w pozycjonowaniu. Pamiętajmy, że im więcej wiemy tym łatwiej będzie nam zlecać seo zewnętrze firmie (i nie damy się naciągnąć na niepotrzebne koszty ;).
Inbound link/ Link zewnętrzny
Link zewnętrzny (zwany także „backlinkiem”) to odnośnik umieszczony na innej, niż Twoja strona, ale na Twoją stronę prowadzący. Duża liczba takich odnośników jest wskaźnikiem popularności witryny. W żargonie SEO istnieje wiele, głównie anglojęzycznych, określeń na backlinki: incoming links, InLinks czy Inward links to tylko niektóre z nich.
Internal Link/ Link wewnętrzny
Link wewnętrzny jest odnośnikiem prowadzącym do strony internetowej, jakiejś jej części, na której został zamieszczony.
Indexed Pages / Zaindeksowane strony internetowe
Zaindeksowane strony internetowe to strony, które zostały odwiedzone, zbadane I zeskładowane przez wyszukiwarkę. Celem indeksowania jest polepszenie jakości, a bardziej fachowo: relewancji, wyników wyszukiwania. Jeżeli strona nie została zaindeksowana przez wyszukiwarkę, nie zostanie ona wyświetlona w wynikach wyszukiwania.
Keyword density/ Gęstość słów kluczowych
Gęstość słów kluczowych odnosi się do wyrażonej w procentach wielkości wskazującej na częstotliwość użycia słowa kluczowego albo fraz kluczowych w danej treści strony, umieszczonej pośród innych jej materiałów. Na przykład, jeżeli na stronie ze 100 słowami słowo kluczowe jest powtarzane 5 razy – bez znaczenie czy zostaje umieszczone w nagłówku, podpisie pod obrazkiem, śródtytule – gęstość słów kluczowych będzie wynosiła 5%. Nie ma jakiejś ustalonej zasady co do optymalnej gęstości słów kluczowych ale powinieneś brać pod uwag, że zbyt ich mała ilość może nie być wystarczająca, by pomóc wyszukiwarce w identyfikacji strony intenetowej, natomiast zbyt duża może wyglądać nienaturalnie.
Keyword Research/ Research słów kluczowych
Research słów kluczowych jest czynnością polegającą na odnalezieniu odpowiednich słów kluczowych dla prowadzenia odpowiedniego marketingu strony w wyszukiwarkach internetowych.
Keyword stuffing/ Zapychanie Słowami Kluczowymi
Zapychanie strony internetowej słowami kluczowymi jest zwykle związane z nieetycznymi technikami SEO i polega na umieszczaniu dużej ilości słów kluczowych na dane witrynie w celu zmanipulowania wyników wyszukiwania. Tego typu słowa kluczowe występuję na listach lub grupach w otoczeniu innych słów kluczowych, często zupełnie poza kontekstem. Keyword stuffing jest także znany pod pojęciami „keyword loading” i „spamdexing”.