Jak wysyłać towary w sklepie internetowym

Każdy, kto decyduje się otworzyć własny sklep internetowy prędzej czy później stanie przed dylematem wyboru formy wysyłkowej. Zasadniczo każdy sklep internetowy ma trzy możliwości:

  • korzystanie z usług poczty polskiej
  • paczkomaty Inpost
  • firmy kurierskie

Poczta Polska jest stosunkowo tania jednak nadawanie paczek dość kłopotliwe. Urzędy pocztowe są otwarte w mało wygodnych porach a do tego trzeba dużo czasu tracić w kolejkach. Zaletą poczty jest jednak fakt, że dociera ona w każdy zakątek kraju. Korzystanie z paczkomatów jest tańsze od typowych wysyłek i bardzo wygodne. Do paczkomatu można udać się o każdej porze dnia i nocy, przesyłki dochodzą szybko. Jest to wygodne także dla klientów bo odbierają paczki wtedy kiedy jest im najwygodniej. Niestety paczkomatów ciągle jest za mało. Klienci skarżą się także na niezbyt sprawny proces reklamacyjny. Trzecia możliwość to firmy kurierskie. Działają one szybko, z pomocą kuriera można wysłać nawet duże przedmioty. Niestety kurierzy są bardzo drodzy dla małych klientów. Na rabaty mogą liczyć jedynie duzi klienci. Mają też zbyt mało punktów nadawczych i niekiedy z paczkami trzeba jechać daleko.

Dobór formy wysyłki zależy w dużej mierze od tego co dany sklep sprzedaje. Jeśli ktoś handluje drobnicą np. pasmanterią czy ozdobami do włosów nie powinien rezygnować z poczty polskiej bo klient, który ma zapłacić za towar 1-2 zł a za wysyłkę 18 zł prawdopodobnie poszuka innego miejsca.

Linki do stron dostawców: